Ny visuel identitet til
Reffen Copenhagen Street Food
Det urbane street-food og kreative område Reffen har eksisteret siden 2018. Reffen er place-ret på et stort industrielt område på Refshaleøen, hvor man finder kreative iværksættere og ildsjæle der driver madboder, barer, shops, workshops og events.
Til sæsonen 2022 ønskes en ny visuel identitet samt tilhørende designelementer der skal tiltrække publikum. Designet skal rumme den alsidighed, der kendetegner Reffen, og derfor være dynamisk men med faste genkendelige elementer. Dertil skal Reffens vision om hensyn til klima, miljø og mennesker også indtænkes.
Briefen er fiktiv.
Eksamensprojekt DMJX
2022
Inspireret af myten om den urbane byræv der lusker rundt ude omkring Reffen, har Reffen fået en maskot som repræsenterer alt det som Reffen hylder – mangfoldighed, nysgerrighed, fællesskab og ikke mindst god mad. Reffen er et kulturelt og farverigt sted, og for at give plads til mangfoldigheden er Reffens nye visuelle identitet sort/hvid. Den monokromatiske farvepalette underbygger det urbane ved Reffen og står skarpt og stærkt blandt de mange forskellige udtryk på Reffen. Jeg har fokuseret på at få kreativiteten og det legende fra Reffen med i identiteten, hvilket kommer til udtryk i den naive streg, finurlige tegninger, og rævens skæve karakter.
Ræven er udarbejdet analogt - den er uperfekt, krøllet med personlighed, karakter og et skævt smil,
– en ægte byræv. Han er dynamisk, og optræder som del af logoet sammen med logotypen, derudover er han også genkendelig helt alene. De forskellige variationer af bomærket igennem den visuelle identitet viser alt det du kan opleve på Reffen - mad, badning og skating osv.







