Asta Abraham

Grafisk designer & konceptudvikler




Ny visuel identitet & branding
pfiber


PP Nordica er en dansk virksomhed som tilbyder et grønnere alternativ til konventionel betonarmering, deres hovedprodukt er deres særlige plastikfibre.

Derudover tilbyder de som de eneste en helhedsløsning og udmærker sig ved den gode kontakt med deres kunder.

Virksomheden er vokset fra en lille familievirksomhed til en større global virksomhed på få år, og i denne udvikling blev der behov for en en ny visuel identitet. 

Eksamensprojekt DMJX
2022


Ud fra kontakten med kunden og en række analyser, har vi udarbejdet en en brandstrategi, hvor vi forslår at PP Nordica skal udnytte det store potentiale der er i den bæredygtige fortælling.

Det er nødvendigt at deres branding imødekommer en bredere målgruppe, samt er det nødvendigt at stå ved hvad de egentligt laver, da det er sådan de opbygger den gode tillid og troværdig mere deres nuværende og fremtidige kunder. PP Nordica oser af innovation og stolthed når vi møder dem i virkeligheden, de følelser skal oversættes til det visuelle, da det er med til at gøre PP Nordica til noget helt unikt. Derudover er PP Nordicas DNA: den gode kontakt, nærvær og service. Hvilket også positionerer dem stærkt, derfor skal det fremover også komme til udtryk i deres branding. På den måde er deres nye brandstrategi en fremhævning af deres forhenværende værdier som vi har opsummeret til tre kerneværdier som går igen i den visuelle identitet: rådgivning, bæredygtighed og innovation.


I den nye visuelle identitet har vi lagt PP Nordica på hylden og præsenteret pfiber – en kombination af polypropylen (plastik) og fiber.

Pfibers nye visuelle identitet er bygget  op omkring et symbol, som kommer fra mønsteret i deres plastikfibre. Symbolet bruges som et lighedstegn, og på den måde giver den nye visuelle identitet mulighed for at vise alle virksomhedens værdier, visioner og målsætninger.

Udarbejdet i samarbejde med Emma Svare.








kontakt@astaabraham.dk
+45 20 64 16 95

København V
Danmark